Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

torsdag 16 maj 2013

Väntar på tid

Det har nu gått drygt två månader sedan jag opererades för utomkvedshavandeskap. Man sa i samband med utskrivningen att jag skulle bli kallad till min läkare inom tre månader för återkontroll och planering framåt. Min läkare var å besökte mig innan utskrivning och hon meddelade samma sak. Hon sa också att min mens var tvungen att komma igång först och prolaktinvärdet gå ned till normalt innan vi kunde få någon hjälp. Jag har redan haft båden mens och ägglossning sedan operationen och väntar nu in mensen som ska komma på söndag el måndag. Ska bli lite spännande att se hur regelbunden mensen är. Fy vad besviken jag kommer att bli om hon dröjer med kallelsen, jag tänker att är det någon som de verkligen borde ha bevakning på så är det mig/oss. Har vi inte fått någon kallelse innan sista maj, får jag väl ringa och ligga på som vanligt!Utomkvedshavandeskap, ägglossning, mens

2 kommentarer:

  1. Hej, jag har precis hittat hit och har nu suttit och läst igenom dina inlägg om de senaste fem åren. Jag får gåshud och blir så ledsen över att du (ni) inte har fått hjälp tidigare. Hoppas verkligen att ni nu får den hjälp och det stöd ni behöver för att få en liten bebis. Många kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du har hittat hit å du är sååå välkommen att följa oss framöver! Tack för dina värmande ord och kramar :)Ja många år av ovisshet har passerat och det har varit tufft, men jag hoppas också att vi nu kan få den hjälp vi behöver! Det är på tiden nu tycker jag att vi kan blanda in lite tur och positiva besked i all "otur". Kramar

      Radera