Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

onsdag 29 maj 2013

Jäkla gnällarslen!

Kom på två saker till som människor säger och/eller klagar över som irriterar mig.

Allt som oftast gnäller småbarnsföräldrar över hur lite de får sova; att de haft en jobbig natt, hur
"kul"det är när barnen vaknar klockan 05.00 på morgonen, gnäll, gnäll å åter gnäll. Usch det är ju jävla irriterande att höra. Hela jag har då lust att vråla åt dem " va fan tror du att man skaffar barn för att få sova din idiot" "var glad över att du får vakna till dina härliga ungar" "var glad över att de vaknar" mm. Jäkla gnällarslen, skit i å skaffa barn om du vill sova din gris! Anledningen till att jag i detta resonemang väljer att uttrycka mig på sättet "skaffa barn" är för att jag tänker att de personer som gnäller som ovan är personer som just "skaffar barn" och inte har vett att vara mer tacksamma.

Sedan irriterar jag mig också otroligt på människor som har barn som säger att de är "barnfria". Jäkla konstigt...man blir väl aldrig barnfri även om ungarna för stunden är hos kompisar? De säger det också på ett sätt så att det ska låta lite lyxigt och kommentarer från andra blir då oftast "nämen vad mysigt vad ska ni hitta på då". Näe det är inte mysigt att vara "fri" från barn eller hur man nu ska uttrycka det. Fråga mig så kan jag berätta...

 

1 kommentar:

  1. Ha ha, jag håller verkligen med! Själv skulle jag med glädje bli väckt mitt i natten bara jag får en liten bebis.

    SvaraRadera