Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

fredag 10 maj 2013

"Livet är en enda längtan"

Miss Li är klok hon. Jag var på en spelning med henne igår. Mellan låtarna pratade hon om att livet bara består av en enda längtan. Man längtar till sommaren, man längtar till semestern, man längtar efter att få föda sitt barn.... ja vad det nu kan vara....sedan rätt som det är så blir man pensionär och kan inte jobba längre. Jag blev lite stärkt när jag hörde detta. Jag har nämligen själv funderat i dessa banor. Jag har nyligen börjat blicka tillbaka på de fem åren av våra liv som har passerat, och vad jag nu kan se så har de i mångt och mycket bestått i en enda stor jäkla längtan efter att bli gravid och få barn....puh! När jag ser tillbaka på dessa år är det med en viss ledsamhet. Även om vi har gjort roliga saker så har det legat i skuggan av denna otroliga längtan. De fem åren har hägrats av mycket dåligt mående, avundsjuka och nedstämdhet. Jag hade fastnat i barnalängtan och såg inte vad vi faktiskt hade som var bra. Kunde inte vara glad åt fina saker vi hade i vårt liv. För ett par månader sedan bestämde jag mig för att jag inte ville förstöra fler år av mitt liv åt denna enorma längtan, det får bli som det blir med det. Jag måste acceptera att vårt liv ser ut såhär just nu och se de ljusa och fina sakerna vi har tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar