Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

lördag 11 maj 2013

Jävla kalas

En solig härlig dag, med massor av roliga trädgårdssysslor att göra. Vi njuter båda två när vi får vara ute i vår fantastiska trädgård och pyssla. Då känns livet härligt tycker jag! Fika i solen, jobba med kroppen, sola ansiktet, hänga tvätt...kalashärligt!

Ikväll blir det "kalas". Ja jag fyllde 32 år för ca en månad sedan. Det var en "ta sig igenom dag". Att mina år försvunnit iväg någonstans blev så uppenbart på min dag. Jag ville därför inte fira den, ville inte ha kalas och så. Men tvingas bjuda på fika ikväll iallafall, då familjen på sambons sida tydligen köpt paket till mig. Paket som jag tydligen inte får om jag inte ställer till med kalas. Kalas är väl till för att fira något...och jag vill inte fira att jag blivit ett år äldre. Det enda jag vill är att förtränga det i största möjliga mån...punkt! Men jag kan väl inte begära att folk i min närhet ska förstå detta. Konstigt för de känner ju till vår historia och hur vi haft det och har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar