Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

onsdag 22 maj 2013

Det egna drivet har infunnit sig

Haha märkligt. Idag ringde min kära sambo till mig på mitt jobb. Han berättade att han ringt växeln och bett om att få prata med vår läkare. Och konstigt nog hade han blivit kopplad till henne direkt och fått pratat....det var verkligen det märkligaste. När jag söker henne kommer jag först till mottagningen, där får jag lämna mitt telefonnummer, sedan blir jag uppringd på en särskild tid, först då kan jag redogöra för mitt ärende, får sedan en telefontid en vecka senare och först då får jag prata med läkaren. Han är en finurlig kille allt!

Hur som helst fick han då veta att vi kommer bli kallade till henne i mitten på juni, vi står med på listan över junibesöken. Hon berättade att hon resonerat med den läkare som opererade mig samt en annan läkare och att de alla tre var eniga om att vi skulle få en remiss för IVF : ) Innan dess ska vi ta standard blodprover såsom HIV, hepatit osv. Jag ska lämna blodprov avseende prolaktinet, som ska vara normalt innan IVF kliniken tar emot oss. Så nästa vecka börjar det köra igång lite smått, för då ska vi båda lämna blodprover. Kan inte säga annat än att jag faktiskt tycker det ska bli lite spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar