Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

fredag 13 september 2013

Stamis på sjukan

I onsdags var jag på gyn för ultaljudsundersökning. Det såg "bra ut" och jag är nedreglerad. Därefter gick jag och tog blodprov. Någon sprutinstruktion fick jag inte, då de ville att jag skulle ha med mig mina sprutor. Jag blev ombedd att gå ned till apoteket och hämta mina sprutor som kommit dagen innan och återkomma. Väl på apoteket var det något IT fel så jag fick återkomma. Hämtade ut mina sprutor på vägen hem efter jobb. Tittade inte på dem eller läste bipacksedeln under onsdagen, då jag behövde lite paus efter dagens runda. Igår ringde RMC, jag ska börja med sprutorna nu på tisdag. Fick en del information om kommande ultraljud och blodprovstagningar. Jag ska fortsätta med sprayen under sprutbehandlingen, men bara en puff var 8:e timme 3 gånger/dag (idag tar jag två puffar). Kvinnan från RMC ville dock inte gå in på sprutinformationen, då hon ville jag skulle få en sprutinstruktion först...hon ville återkomma idag fredag. Igår var jag och lämnade blodprov ang. sköldkörteln och medicineringen med levaxinet. Hon fick sticka mig två gånger, jag verkligen avskyr när de missar ådern "hoppsan nu stack den iväg" sa hon och så börjar det eviga grävandet med den där förbaskade nålen för att hitta den lilla ådern igen. Helsvettig bad jag henne att sticka mig igen, bara hon slutade med det där grävandet! Så det gjorde hon. Imorse tågade jag iväg till gyn igen för sprutinstruktion, satt och väntade länge innan någon kom. Mina flextimmar bara ryker iväg nu på jobbet, men vad gör väl det! Jag fick iaf min genomgång och strax därefter ringde RMC med ytterligare info. Jag fick börja med att repetera det vi kom överens om igår...puh...kändes som ett läxförhör...för det var ordning och reda på den damen jag pratade med. Jag blev iaf godkänd. Så på tisdag börjar jag med sprutorna och sedan får vi se hur jag reagerar på dem :-) Med sparyen funkar det bra; jag är lite varmare än normalt och sötsugen. Nu ska jag åka och handla och vet faktiskt inte vart jag ska göra av sprutan? Jag kan inte låta den ligga i bilen under tiden, då det är varmt ute och de får inte ligga i högre än 25 grader? Idag har den legat i fönstret på jobbet, i ett glasögonfodral ;-) Ventilationen funkar inte riktigt här och det blir väldans varmt! Nu får jag väl åka med lilla raringen till min sambo under tiden jag handlar...hmmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar