Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

måndag 23 september 2013

Fundersam

Idag har jag varit på mitt första VUL inför äggplock, tanken med undersökningen var att kunna avgöra min fortsatta dos. Det fanns ett par äggblåsor där; två stora på ena sidan och två stora på andra sidan, å så kanske två lite mindre. Läkaren sa att "de" ju brukar vilja ha några fler i samband med assisterad befruktning, vilket är min uppfattning också. Jag tänkte därmed att de skulle höja dosen...men inte?! RMC meddelade att jag ska fortsätta med mina fjuttiga 125 enheter, blev högst förvånad. Jag frågade såklart sköterskan som sa att det ju är en balansgång?! När jag uppgav att det ju bara såg ut att vara 5 stycken blåsor där sa hon först att det var sex och sedan att det var sju. Alltså det är få jag läst som fortsätter med sina 125 enheter, de flesta har ju ändå 150 enheter och mer. Jag ska också göra ett nytt blodprov redan imorgon och en ny undersökning på onsdag, varför nu så bråttom? Jag menar vad har hunnit hända redan till på onsdag och med samma låga dos?! Det lär ju inte ha blivit några fler blåsor, möjligtvis att de mindre som fanns där har hunnit växa på sig. Vill inte göra någon äggplock innan helgen i alla fall, jag vill ha fler blåsor! Kommer bli sur om de föreslår äggplock innan helgen, det känns ju som om att jag inte har fått en rimlig chans att bli stimulerad ännu! I övrigt såg undersökningen bra ut avseende att livmoderslemhinnan var treskicktad osv.

2 kommentarer:

  1. Blåsorna växer 2 mm om dagen, så nog hinner de fläska på sig till onsdag för vidare UL.

    SvaraRadera
  2. Ja små tjockisar vill jag ha, bamsebubblor ;)

    SvaraRadera