Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

tisdag 17 september 2013

Första sprutan gjord å jag är stolt över mig själv

Så nu har jag precis tagit min första spruta Gonal-f :-) Det gick otroligt bra, jag tog sprutan helt själv! Nålen kändes inte och det kändes ingenting heller när jag injicerade dosen! Guuud så skönt. Hade jag inte behövt oroa mig för! Idag blev det en runda på apoteket för att beställa ny nässpray, hämta ut ny omgång norprolac och ny dos av levaxin. Ja jag hade telefontid med endokrinologen idag. Sköldkörtelhormonet (TSH) hade gått ned från 2.2 till 2.1. Han vill ha ned mig under 2.0 och därför höjde han dosen från 25 till 50. Inte nog med detta så har jag ont i käken och kinden pga en visdomstand som växer. Har ont ända ned mot hakan, å det är jobbigt. Har fått en tid till tandläkaren på fredag. Ska jag klaga på något så är det på den där sablans tanden!!!

5 kommentarer:

  1. Först när jag såg bilden, tänkte jag, vad har hon för sprutor? Tur att man inte pysslar med den typen att sitta och pricka en ven. De där pennorna är supersmidiga.

    SvaraRadera
  2. Har ni fått en dag för äggplock redan? Vi har äggplock 27/9, började med sprutorna i lördags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de smidiga OCH så skönt att de inte gör ont!!! Vi har inte fått någon tid för ÄP ännu, ska på undersökning på måndag den 23 och det är nog först då de säger något om äggplock! Spännande känner du av något av sprutorna, har du varit på din första undersökning?

      Radera
  3. Jag ska på min första UL på måndag jag med! 09.15, för att vara exakt! Jag tog blodprov idag och jag fortsätter på samma dos Gonal-F 150 IE.
    Spraydag 6 idag, ganska svullen. Nog händer det grejer där inne. Jag kände direkt stickningar efter första sprutan och efter varje gång. Ganska häftigt.
    Http://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag ska på UL vid 08.45. Men undersökningen då är i syfte att se hur de ska ställa in dosen, om jag ska fortsätta på samma dos eller höja. Sedan ska jag på en ny undersökning till i slutet av veckan som avgör datum för ÄP. Annars tycker jag idag har kännt av lite molvärk där nere, som mensvärk typ. Spännande! Åhh visste inte att du hade en blogg, tack för din "Inbjudan" :-)

      Radera