Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

fredag 27 september 2013

Lägg ned det där ältandet och nojjandet

Ikväll tog jag sista Gonal-f sprutan :-) Känns bra, samtidigt som jag tycker att jag inte har blivit stimulerad så som jag tänkt mig?! Trodde liksom att det skulle kännas så mycket mer och att det skulle finnas en massa äggblåsor. Svullnaden har lagt sig en hel del idag, undrar varför. Igår såg magen ut å kändes som ett bowlingklot. Dosen är sänkt till 50 enheter igår och idag, kan det vara orsaken? Nojar mig skitmycket å ältar fram och tillbaka; har blåsorna spruckit, är de mogna, är de för stora, är de för små, finns det ägg i dom, har det kommit några nya...puh! Jag räknar och räknar och kommer sedan på att mitt räknande inte tjänar någonting till...LÄGG NED säger jag argt till mig själv. Får påminna mig om att jag ju innan resonerat så att "det ju skulle bli så skönt att läkarna nu hade koll för då behövde ju inte jag ha det".

Jag tror inte jag har förstått riktigt att vi nu redan har genomgått nästan hela IVF behandlingen, att vi är framme vid äggplock. Den stora stora grejen som vi väntat så på, känns inte alls så stor nu. Men jag tror det blir mer verkligt när vi kommer till RMC på måndag. Längtar och vill så gärna...

3 kommentarer:

  1. Tyckte också att magen var mindre svullen de sista dagarna. Känner sååååå igen mig i den oron. Man vill ju bara göra UL varje dag för att se att det går framåt.
    Men som du kanske såg, så var det det 16 ägg där inne. Jag trodde det skulle vara helt tomt pga en liten blödning ett dygn efter Ovitrellen.
    Lycka till nu på måndag! Håller tummar och tår hårt!
    HTTP://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Ramlade in här, lycka till!!

    SvaraRadera
  3. TACK för era lyckoönskningar!!! Tänkte faktiskt så idag "jag smiter ner till gynavdelningen och försöker lura till mig ett ultraljud till"...hihihi! Det var roligt att höra Camilla, 16 ägg är ju kolossalt många! Läser hela ditt inlägg om äggplocket först på måndag, ifall det står något läskigt i den ;-) Men jag är supernyfiken och kan knappt hålla mig!

    SvaraRadera