Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

söndag 29 september 2013

Nervös, rädd, ont i magen...

Dagen innan äggplock är här och nu kommer alla känslorna på en och samma gång. Jag är nervös, rädd, orolig...kan inte intala mig att "ta det lugnt" "andas" osv. Hjärnan går sin egen väg och jag andas kort och ytligt. Försöker sansa mig emellanåt och frågar mig "vad gör dig så rädd" och "vad är det värsta som kan hända"? Tror inte jag är särskilt rädd för själva ingreppet, men för resultatet! Usch vilken jävla lång helg! Idag är jag rädd för att blåsor ska spricka, att jag ska få ägglossning för tidigt och att det ska vara tomt på ägg imorgon. Jag har bestämt mig för att sitta ned, "det är nog bra"! Inte röra sig för mycket å absolut inte bära tungt...nonsens jag vet...men det gör ju att jag kan tro att jag har lite kontroll i en situation utan egen kontroll. Men vad är då det värsta som kan hända? Att det gör skitont imorgon, tror jag kan stå ut med det. Ingreppet är ju tidsbegränsat och jag får lugnande och smärtlindrande. Så nej det är inte det värsta. Att det är tomt på ägg, ja det är det absolut värsta utan att göra någon större analys. Fy vilken besvikelse! Men om det nu är det, ja då har jag iaf positiva erfarenheter av behandlingen. Jag har faktiskt mått väldigt bra under hela behandlingen OCH ovitrelle sprutan igår gjorde INTE ett dugg ont (har läst en hel del skräckhistorier om den)! Det är iaf aktivitet där nere, mina äggstockar växer snart utanför skinnet! Hoppas, längtar...det här ska gå!!!

3 kommentarer:

  1. Å, jag tänkte samma som du! Fast jag var mer fokuserad på den fysiska smärtan, även om jag var rädd för förtidig ägglossning också. När narkossköterskan satte en pulsmätare på mitt finger lät det som en kulspruta, har nog aldrig haft så hög puls. Sen gick det så bra, och smärtfritt!
    Dom är duktiga, låt dem ta hand om dig så ska du se att det snart är gjort.
    Och jag har hört att det är ytterst ovanligt att äggen släppt innan plocket.
    Gör som du gör, det som känns bra för dig! Lycka till! Håller tummarna!

    /J

    SvaraRadera
  2. Lycka till idag! Kram
    HTTP://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
  3. Tack snälla rara söta ni för era lyckoönskningar!!!

    SvaraRadera