Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

onsdag 16 oktober 2013

Tvivlar

Det har nu gått 17 dagar sedan äggplock och jag borde vara på ruvardag 15. Ingen mens! Jag trodde nog att jag vid detta skede skulle vara lättad, positiv och väldigt hoppfull, men det är jag inte! Nepp jag tvivlar. Tror att min kropp vill menstruera men progesteronet hindrar det. Jag har inga symtom på mens men inte heller symtom på att vara gravid. Iofs så har graviditetssymtomen kommit lite senare annars. Kroppen retas med mig, nämnde ju i tisdags att flytningarna kanske hade en liten liten ton av rosa. Det försvann sedan under kvällen och efter en himla massa spring på toan igår kunde jag konstatera att flytningarna var normala, vita och inte rosa. Igår när jag kom hem var de lite rosa igen, men inget på kvällen men nu igen på morgonen. Usch blir så irriterad på detta!!! Antar att det inte finns anledning att nämna något om symtom för jag vet inte vad som föranleder dem, men jag gör det ändå. Värk i benen/ljumskarna, stickningar i underliv, sticker i livmoder ibland, småkväljningar efter att jag ätit, seg i kropp och knopp. Dessa symtom brukar jag inte ha vid mens, så antingen är det graviditet eller progesteron. Igår blev jag trött på allt detta tänkande, räknande och oroandet så jag bestämde mig för att jag skiter i att räkna dessa ruvardagar, cykeldagar, BIM, symtom ja allt! Den som väntar får se men jag tror att blödningen kommer att sätta igång så fort jag slutar med progesteronet! Men skulle jag få mens så kunde den väl lika väl ha kommit tidigare, varför vänta så här länge?! Undra om man kan bli galen på detta :-(

3 kommentarer:

  1. Jag hade rosa flytningar vid min första graviditet. De kom när mensen skulle kommit egentligen. Håller tummarna för dig! :)

    SvaraRadera
  2. Rar du är som ger mig detta, ger ju ett litet lugn och hopp iallafall :-) Ja de började faktiskt precis i samband med att mensen skulle ha kommit. Det är ju verkligen fråga om så lite, svagt svagt rosa. Jag hade kanske inte ens sett det om jag inte haft trosskydd som jag behöver nu pga vagitorierna. Tack för dina tummar!

    SvaraRadera