Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

tisdag 1 oktober 2013

16.00...tjohoo!

Klockan passerar 16.00. Jag känner glädjen komma. Jag väntar till 16.10 innan jag drar en lättnandes suck och min mun, mitt ansikte, hela jag ler. Nu har kliniken stängt, de skulle ringa idag om äggen inte blivit befruktade. De har inte ringt! Dagen idag har också varit en pärs! Morgonen började med beslutsångest - vart ska jag ta vägen? Ville vara hemma om de skulle ringa samtidigt som jag inte fixade att bara ligga hemma och vänta stirrandes på mobilen. Ville gå till jobbet för att få tiden att gå, men ville inte få besked där. Jag beslutade mig i sista stund för att åka till jobbet. Min mage var inte alls lika spänd och svullen i morse, men jag fick ändå ta på mig en större tunika. Byxor är det inte tal om nu! Ville inte bära omkring på telefonen samtidigt som jag inte ville lämna den heller. Jag beslutade mig för att lägga den på skrivbordet och kolla av den då och då. Hmmm "då och då" jag har sprungit som en skållad råtta mellan konferensrummet och mobil, fikarummet och mobil, kollegas kontor och mobil!!! Men nu vet jag, imorgon får vi ett av våra kärleksembryon tillbaka :-) Nu spelar antalet inte någon roll, det som spelar roll är att vi får ett av våra kära embryon tillbaka imorgon :-) Sedan kommer en annan väntan och nervös tid, men det tar jag då! Vi har iaf kommit så långt att vi får ett embryo tillbaka imorgon och det gör mig glad! Min mage är bättre idag, svullnaden lägger sig men äggstockarna värker det lite i ibland. Jag har tagit det superlugnt på jobbet idag, min chef vet om läget och hon uppmanar mig också att ta det lugnt. Jag tar mina progesteron vagiatorer och det går bra. Det kändes läskigt att behöva sticka upp något i mitt irriterande underliv igår, efter alla sprutor och verktyg som varit där. Men det kändes inget, men det var läskigt ändå. Funderade på hur jag skulle bära mig åt vid lunch idag då det var dags, man ska ju ligga ned en halvtimme efter. Tänkte att jag får väl lägga mig på toalettgolvet och spela lite candycrush under tiden, men gick till slut och la mig i en soffa på ett besöksrum.

Så imorgon åker vi till RMC (kl.13.00) och hälsar på våra sju små dvärgar och tar med oss Glader hem...jippi!!!!

 

1 kommentar:

  1. Kul att vi har ET samma dag!
    Känner igen oron, höll på att få en hjärtattack precis när kliniken ringer två timmar innan ET. Jag vet en tjej på FL som blev motad två timmar innan ET. Tänkte st det skulle hända mig, men icke! 6 kvar!

    SvaraRadera