Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

torsdag 15 augusti 2013

Väntar å räknar ner

Börjar bli otålig och vill gärna komma igång med behandlingen nu :-) Imorgon jobbar jag sista dagen på mitt jobb å sedan väntar nya utmaningar för mig på mitt nya jobb from måndag. Det känns ganska så skönt att byta jobb nu, kanske man inte kan tro med tanke på att vi har viktigare saker framför oss! Men på något sätt så innebär mitt byte av jobb ett tydligt avstamp. Guuud till största delen av den tid jag tillbringat på den där arbetsplatsen har vi stretat på för att få barn. Många år av dåligt mående som på något sätt blir kopplat till denna arbetsplats. Och alla andra som har fått barn igen, igen och igen. Dom har kommit och gått på första och andra föräldraledigheten. Och jag har alltid fått vara kvar. Jag har inte fått packa någon flyttlåda, jag har inte fått gå runt med magen i vädret...jag har bara fått sitta kvar på mitt kontor och krama om den ena efter den andra höggravida som vankar iväg hem på föräldraledighet, tvingats höra på alla gravida som pratar symtom och krämpor, fått skänka pengar till alla presenter som ska köpas, fått springa och köpa en massa bebispresenter och tvingats försöka se glad ut när alla ska komma och hälsa på med sina bebisar. Näe det blir som sagt skönt att lämna det där.

2 kommentarer:

  1. Spännande med ett nytt jobb och få tänka lite på annat. Lycka till! Hoppas du snart får räkna ner till föräldraledigheten!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack å tusen tack igen. Ja med nytt jobb tvingas jag ju att ägna lite tankeverksamhet till det å det kan ju bara vara nyttigt ;) Hur går det för dig, har du fått ett datum för spraystart? Hoppas!

    SvaraRadera