Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

fredag 2 augusti 2013

Det är lugnt och en stjärna till "vår" favoritdoktor

Nepp igår körde jag ett telefonrace, kan inte bara gå runt här hemma och fundera och undra. Så jag ringde till RMC och blev uppringd av en receptionist tror jag. Jag berättade lite kort om mitt ärende och hon hittade ingen lucka hos vår doktor (tror jag kallar henne för Dr snabb from nu) och meddelade att Dr snabb kontaktar mig någon gång under nästa vecka när hon får en lucka. Så vi la på. 10 minuter senare ringde Dr snabb, jag kunde inte dölja vare sig min förvåning och glädje såklart över den snabba återringningen "oj det gick fort" sa jag "ja jag är snabb" sa Dr snabb! Härligt å vilket fint bemötande! Jag redogjorde för min sak. Dr snabb berättade att hon hade ett provsvar ang. min sköldkörtel från början av året 2012 och då var värdet 2,8 ?! Va?! Hon undrade om det blivit högre och när jag sa att det låg på 2,2 så sa hon bara "Jaha". Hon ställde sig frågande till att jag fick levaxinbehandling och klargjorde att hon aldrig skulle ha satt in levaxin på ngn med värde 2,2. Deras gränsvärde låg på 2,6. Hur eller hur tyckte hon inte att det fanns någon anledning att ändra vår planering avseende IVF behandlingen....YES så himla skönt att höra. Hon lugnade ned mig avsevärt och sa att jag inte skulle lägga någon energi eller oro alls kring detta, utan bara ta det lugnt. Hon sa att jag kunde fortsätta med min låga dos levaxin, skadar inte om det går ned iaf. Men hon tyckte att det inte fanns någon anledning att försöka pressa ned mig under 2,0.

Vi avslutade samtalet med att vi hörs igen när jag får min mens, OCH det borde bara vara någon vecka kvar!

Blev lite förvirrad efter samtalet och rädd över att jag missuppfattat värdet. Ringde därför medicinmottagningen som stängt sin telefontid. Ringde växeln och lyckades komma fram. Fick då prata med ännu en trevlig person som berättade att mitt senaste värde var 2,2. Så jag hade uppfattat siffrorna rätt ändå :-)

levaxin, IVF, RMC,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar