Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

fredag 9 augusti 2013

Mens och samtal till RMC

Igår kom mensen och då var det dags att ringa till RMC. Jag fick en del information, men tror att jag hajar å hänger med...hittills iallafall ;-) Det är så skönt att de ger en information bit för bit, så den här gången pratade vi mest om nässprayen. Hur eller hur så ska jag börja med nässprayen på cd 21, vilket blir den 28 augusti. Jag ska på en härlig Miss Li spelning igen den 24 augusti och då kommer jag få med mig en massa energi hem inför spraystarten :-))) Jag har ringt och beställt hem min spray redan nu och den fanns hemma på apoteket så jag ska hämta den på vägen hem från jobbet idag.

Tydligen ska det värde jag har avseende antikroppar TPO inte ha någon inverkan, jag nämnde det till sköterskan jag pratade med som skulle höra med vår läkare som skulle återkomma om det var ändrade planer utifrån detta. Hon har inte ringt, så då är det nog bra :-)

Igår skulle jag också börja med folsyra. Usch förknippar bara de där vitaminerna med en massa tråkigheter! Detta för att jag ätit dem när jag varit gravid tidigare och då har det ju gått så illa båda gångerna. Men jag började på en helt ny karta och slängde snabbt undan den andra kartan som jag fått påbörja och sluta på efter några rader. Bort med dem, bort med tråkigheter....ssssså!

Men det känns iallafall bra och jag ser fram emot vad hösten har att ge oss <3
Nu ska jag gå hem tidigare från jobbet till vår söta men envisa sockerhund, kanske gå en promenad och sedan påbörja lite sy beställningsjobb :-) Skön helg!!!

 

2 kommentarer:

  1. Du ligger tre dagar före mig. Min mens kommer på måndag (hoppas) och sedan är det spray dag 21, typ 1/9. Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst kommer det bli spännande å roligt också med någon som är i precis samma skede som jag :)Min nässpray fanns hemma på apoteket och står där i kylen och bara väntar på att få bli använd. Näe vars men jag är lite otålig, för en gång skull bara längtar jag/vi till hösten ;) Skulle va intressant att få veta hur det går för dig framöver!

      Radera