Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

tisdag 23 juli 2013

Tankarna går från himmel till jord

Näe det känns fortfarande inte helt bra. Jag tycker det ömmar från min högra sida vid äggledaren/äggstocken. Inte så att det gör ont när jag står och går. Men det hugger till ibland och när jag kommer emot den delen av magen eller sätter mig ned så ömmar det ibland från äggstocken. Själva huggen har jag nog kännt sedan mensen slutade förra veckan i onsdags. Min mage har också sedan i lördags svullnat också upp titt som tätt, blir enormt stor och öm. Igår kväll bestämde jag mig för att "nu ringer du till gyn imorgon även om magen är platt som en pannkaka å det inte känns något alls". Ja så det gjorde jag. Jag fick en tid på torsdag för kontroll, jag behövde inte ens argumentera.  Hmm det räcker väl med att de öppnar min journal där (lika lång som bibeln) för att de ska tycka att det nog är lika bra att jag kommer. Hon tyckte även att det kunde vara bra med en kontroll inför IVF:n. Just idag har det inte varit så mycket hugg å magen är ännu stabil. Men jag vill såklart kolla. Jag är ju orolig för det där med cystor och vill inte att det ska ligga någon där inne i all hemlighet å växa på sig, så det sa jag till sköterskan. Jag nämnde också utomkvedshavandeskapet å att man funnit sammanväxningar och berättade att jag funderade över om det kunde vara något sådant. Mina tankar har gått från himmel till jord och jag funderar på allt från endometrios till PCO till cystor till sammanväxningar till till till....puh! Jag vill ju så gärna inte vara med om mer nu och det räcker att komma med det jag redan har till första IVF besöket.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar