Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

onsdag 10 juli 2013

Facebook är inte bara roligt...

Har från och till funderat på att gå ur Facebook. Detta för att jag gång på gång får obehagliga överraskningar i form av alla som visar sig vara gravida och får barn. Popp popp så står en gammal vän där med sin mage i vädret och ler mot kameran eller skriver lyckosamma ord om bebisen som har kommit. Kan ju verkligen förstöra en hel dag eller helg. Så gnids det sedan in i ansiktet gång på gång när dessa människor/vänner lägger ut söta bilder på bebisen stup i kvarten. Usch är verkligen skitless på att se skiten. Låtsas som jag inte ser dem och struntar i att kommentera eller gilla. Nu väntar en helvetestid: en gemensam vän till oss la ut en bild på deras nyfödda bebis för en vecka sedan, min ungdomskamrat ska ha barn nu i juli och lägger ut en massa magbilder, två kollegor har nyligen fått barn och lägger ut bilder på sina bebisar, vi har ytterligare en kamrat till som ska ha barn nu i juli, tre ska ha barn i augusti där nog magbilderna ska börja publiceras snart, en som ska ha barn i september har redan lagt ut sin magbild...och ja....jag vill verkligen bara spy på dem av avundsjuka!!!

Så vad ska jag göra, ta bort eller ha kvar...?

2 kommentarer:

  1. Gör som jag har gjort (befinner mig i liknande situation) och välj via inställningar att du inte vill se dessa vänners statusuppdateringar. Då kan du själv välja att gå in på deras sidor om/när du vill och slipper få allt detta jobbiga "kastat" i ansiktet på dig. Jag var sååå nära att helt enkelt inaktivera min fb p.g.a. att det poppade upp graviditeter och bebisar hela tiden. Men jag valde att dölja dessa vänner/bekanta istället eftersom jag har mycket glädje av fb också. /Malin

    SvaraRadera
  2. Åhh tack snälla, hur bra som helst ju! Jag har precis suttit och gjort detta nu, så då kan jag fortsätta ha mitt konto aktivt :) För som sagt fb ger ju också en del glädje i vardagen. Tack, tack, tack...

    SvaraRadera