Att man aldrig vänjer sig!

Att man aldrig vänjer sig!

söndag 23 juni 2013

GLAD

Vi var ute på en morgonpromenad idag med älskade hunden. När vi kom hem kollade jag brevlådan, tänkte att det inte skulle ligga något där iom att det varit midsommar...men det gjorde det. Å inte vad som helst utan ett brev från Landstinget i Östergötland! Vi har redan fått en tid dit i slutet av juli!!! Väntade mig inte en kallelse redan nu å absolut inte en tid i juli, hade riktat in mig på september.

Vi har redan fyllt i hälsodeklaration för man och kvinna. Det slog mig att annars när jag fyller i dessa blanketter inför bland annat cellprov och magnetröntgen brukar jag nästan bara få kryssa i "nej" på frågorna. Det brukar liksom kännas lite bra att få svara "nej", känner mig frisk då. Här blev det några "ja", det kändes inte lika bra. Men detta är ju vårt "problemområde" å andra personer får säkert svara flera "ja" på blanketter som rör deras problemområden.

Vi har nog alla våra problemområden, förr eller senare. Så tror jag om livet i alla fall. Livet är inte bara orättvist när det kommer att handla om att man inte lyckas få barn "på egen hand". Vi ställs inför olika hinder och utmaningar i livet, som vi löser på ett eller annat sätt. De få som inte ställs inför dessa prövningar får kanske svårt att hantera de små hindren i livet, som vi alla ställs inför då och då men som egentligen inte behöver betyda så mycket. Jag tror också att människor som har tagit sig igenom svåra hinder i livet blir bättre människor på något vis, mer inkännande och empatiska.

Men glad är jag i alla fall nu! Vi har fått vår tid inför IVF, vi har semester, 4 veckors ledighet, det är sommar, vi pysslar med vårt vackra hus å våra projekt, vi ska på Robbie Williams i sommar, jag ska ut å dansa i veckan, lära mig nya danser, vi kanske ska ut och vandra, jag ska på en Miss Li spelning i slutet av sommaren med kära vänner...ja vad härligt!!!

IVF, kallelse, svåra hinder i livet, glad
 

1 kommentar: